Kelab Peminat

Cerita

Sekian lama saya tak mengetik papan kekunci. Terasa sudah tumpul bilahan kata-kata dan patah-patah kata mungkin sudah hilang halusnya.

Maaf kerana lambat benar meluangkan masa untuk anda semua, pembaca yang saya kasihi. Saya sudah pulang dari pengembaraan, namun sebelum sampai ke Adelaide lagi, saya telah memasang cita-cita untuk meneruskan pengembaraan lagi. InsyaAllah, mungkin pengembaraan ini hanya akan berakhir di akhirat, tempat pulangnya kita semua.

Pengembaraan terlalu panjang dan terasa malu juga mahu mengaku yang saya ini adalah seorang pengembara tegar.

Namun, saya cuba mendalami sabda Nabi, jalanilah kehidupan dunia ini ibarat dalam pengembaraan, yang tumpang berteduh dan akan kembali semula ke kampung halamannya. Saya juga doakan, kita semua dapat mendalami falsafah itu dan menjelmakannya dalam kehidupan kita - kita semua, semua umat manusia.

InsyaAllah, doakan saya diberi Taufiq untuk menglipurlarakan kisah sebuah kehidupan seorang insan yang hidup di sudut dunia.

Dengan lafaz Bismillah, saya memegang kalam, mencoret aksara dan bahasa, supaya ia menjadi manfaat kita semua.

Doakan saya.

bersambung

Tiada ulasan: